Publieksdienst

Gezinsanimatie
Evenementen

SCHOOLANIMATIE

Van kleuterklas tot het hoger onderwijs

Vrije bezoeken

Terbeschikkingstelling van koffers en pedagogische dossiers.
Thema’s: ‘De Rechten van de Mens en van het Kind’ of ‘Het milieu

Gegidste bezoeken

visites-guidées-01-1024x390Onze ervaren gidsen onthullen u de geheimen van het museum, op een manier die aangepast is aan de leeftijd van de leerlingen.

Artistieke ateliers

De aquarelateliers zullen uw (vrij of gegidst) bezoek aan het museum verrijken door u de kans te bieden om op een creatieve manier de symbolische thema’s van het werk van Folon te benaderen. Na afloop van het atelier mag elk kind zijn werkje meenemen.

Gecombineerde rondleidingen:  Fondation Folon en…

Watermuseum in Genval | Wellington Museum in Waterloo | Museum Marthe Donas in Itter | Cap Sciences  (wetenschap popularisering) | Natuurgidsen: fauna en flora in het Solvay Park

Pedagogische opleiding

valise‘Museum, gebruiksaanwijzing’: pedagogische opleidingsdagen voor mensen uit het onderwijs. De stichting laat hen de rijkdom ontdekken van haar pedagogische potentieel: levend museum, workshops en tal van pedagogische hulpmiddelen.

GEZINSANIMATIE

Intergenerationele ateliers

Leuke en creatieve intergenerationele ateliers voor het gezin tijdens de schoolvakanties.

Verjaardagen

Portret maken van een vogel

Tijdens uw bezoek tekent u de vogels van het museum op papier. U plaatst ze in een kooi, en dan laat u uw schetsen vrij in het atelier. U kleurt ze, u knipt ze uit en u geeft ze een naam. Tot slot laat u ze vliegen in de aquarellucht en schenkt u uw groepswerk aan de persoon die zijn verjaardag viert.

Weekends & woensdagen  –  Maximum 12 kinderen (+ 6 jaar met min. 2 volwassenen)

Gezinsformule

Voorkeurstarief (18 €)  aan voor bezoekers die met het hele gezin (2 volwassenen + 3 kinderen) naar het museum willen komen.

Verhaalanimatie

Op aanvraag en voor speciale evenementen.

Aquarelcursus voor volwassenen

Om de twee weken op zondag –  6 maanden les : 130 € (twee reeksen per jaar).

Team building

‘Van de kruin tot de wortels’. Bezoek aan het museum, gevolgd door een creatief en constructief atelier aangepast aan de uitdagingen van de onderneming.

Openingsuren
   Gesloten op maandag
   9u tot 17u – dinsdag tot vrijdag
   10u tot 18u – zaterdag, zondag en feestdagen
   Jaarlijkse sluiting 24, 25, 31 dec. & 1 jan.

Reserveren
   9u tot 14u – dinsdag tot vrijdag

Tel: 02/653 34 56  –  Fax: 02/653 00 77

Bezoeken en ateliers zijn aangepast aan het officiële programma.

Hoe word ik freelance gids voor de Stichting Folon?

EVENEMENTEN

Hoogvlieger

Elk jaar de donderdag van Hemelvaart. Intergenerationeel schilder- en vliegeratelier, animaties rond het thema ‘lucht’: verhalenwandelingen, muziek, klokkenspel, creatieve zones, demonstratie van vliegerliefhebbers,…

Internationale dag van de rechten van het kind

Elk jaar rond 20 november –  Thema van de rechten van het kind: Interactieve bezoeken aan het museum, ateliers, speciale animatie, filmvertoningen enz.