Folon maakte verschillende uitstapjes naar de keramiek. De eerste keer in 1981, met La Ville Magique, een reusachtige compositie van 14 m lang en 3,40 m hoog, bestaande uit 1980 tegels in subtiele en precieze tinten. Het was een opdracht voor de hoofdzetel van het Gemeentekrediet (voorganger van Belfius) in Brussel, nabij de Sint-Michiels- en Sint-Goedelekathedraal. Het werk is intussen gedemonteerd en krijgt tegen 2027 een nieuw onderkomen in het Brusselse metrostation Montgomery. Er bestaat ook een kleinere versie van, die genummerd en gesigneerd is.
Begin jaren 2000 ging Folon opnieuw met keramiek aan de slag, ditmaal in de vorm van vazen, schalen, wijnzakken, plaques, maar ook sculpturen. De werken werden gemaakt in het Franse atelier La Tuilerie (Treigny, departement Yonne), onder toezicht van Francis Delille en Jean-Marie Foubert, die instonden voor de gelijkvormigheid van de stukken. Ze werden gesigneerd en genummerd in een door Folon bepaalde oplage.
Voor de porseleinfabrikanten Richard Ginori en Pillivuyt maakte Folon ook enkele decoratieve schalen, eveneens gesigneerd en genummerd.