In 1981 werd Folon benaderd door Robert Four, de directeur van een hoogwaardig tapijtatelier in Aubusson (departement Creuse, centraal Frankrijk) dat nieuw leven in die eeuwenoude techniek blaast door respect voor de traditie te combineren met hedendaagse creaties. Folon was eerst terughoudend, maar Robert Four en zijn ambachtslieden wisten hem te overtuigen door in de wandtapijten eenzelfde helderheid, lichtheid en kleurverloop te realiseren als in zijn aquarellen. Een samenwerking kwam tot stand en tussen 1980 en 1990 vertaalde het Atelier Robert Four meer dan twintig werken van Folon naar wandtapijten, die een groot succes kenden. Veel van Folons wandtapijten sierden openbare gebouwen, zoals het tapijt naar L’Envol voor de departementszetel in Melun (Seine-et-Marne) in 1999, of het tapijt voor het Congrespaleis van Monaco.
Die tapijten zijn het resultaat van een handgemaakt weefproces op basis van een karton (tekening) van een kunstenaar. Ze worden vervaardigd met speciaal geselecteerde en in de Creuse-rivier geverfde wol, en worden volledig met de hand geweven op traditionele weefgetouwen met liggende ketting (de zogenoemde ‘basse lisse’-techniek). Wandtapijten zijn een collectief kunstwerk, de vrucht van de samenwerking tussen kunstenaars, kartonmakers, ververs en wevers. Folons wandtapijten zijn gesigneerd en genummerd.