DE ACTIVITEITEN

RONDLEIDINGEN

Rondleidingen voor groepen

Een rondleiding met een enthousiaste gids maakt van elk bezoek een bijzondere ervaring. Onze gidsen onthullen u de geheimen van het museum.

Gecombineerde rondleidingen

Combineer uw bezoek aan de Stichting Folon met:

– lunch en rondleiding in de Abdij van Villers-la-Ville
– het Wellington Museum in Waterloo
– het verkennen van de fauna en flora in het Solvay Park, samen met een natuurgids.

Het museum anders bekeken

Bezoekers met fysieke, mentale of psychische beperkingen zijn welkom op de Stichting!

Rondleidingen en workshops kunnen aangepast worden aan hun specifieke noden.

FOLON MET DE VINGERTOPPEN

Een tactiel en zintuiglijk bezoek.

Typische werken van Folon werden herdacht door medewerkers van ONA (Oeuvre Nationale des Aveugles). Door die aanpassingen kan een blind of slechtziend publiek de werken aanraken, er zich een betere voorstelling van maken, de emoties en de diversiteit begrijpen van de boodschappen en thema’s die de kunstenaar nauw aan het hart lagen.

Voor de allerjongsten

Ontdek en beleef het museum op een unieke en poëtische manier, samen met de allerkleinsten. Stap het boek van Folon in en maak er kennis met zijn personages. Ze komen in zijn verhalen tot leven aan de hand van spelletjes en magische handelingen die de zintuigen van de kleintjes op verschillende manieren prikkelen.

ARTISTIEKE WORKHOPS

Artistieke workhops

Aquarelworkshops laten u op een creatieve manier de symbolische thema’s van het werk van Folon benaderen.

Cursus aquarel

10 workshops van telkens 3 uur – Op zondag – gegeven door ervaren kunstenaars.

Een unieke kans om te experimenteren met de technieken en subtiliteiten van de aquarel. De Stichting Folon stelt materiaal ter beschikking van volgende merken: Blockx, door kunstenaars overal ter wereld erkend om de kwaliteit van zijn verfkleuren en Canson, wereldleider in teken- en schilderpapier.

Zomerstage

REISDAGBOEKEN

Voor beginners en gevorderden

Laat u inspireren door het museum en zijn schitterende omgeving en maak uw eigen reisdagboek.

Verjaardagen

MAAK HET PORTRET VAN EEN VOGEL

Kom de vogels in het museum vangen. Teken ze en sluit ze op in een kooi zodat ze niet kunnen wegvliegen. Als je in ons atelier bent aangekomen, kan je je vogels loslaten door ze te kleuren en ze uit te knippen. Daarna laat je ze samenkomen in de blauwe hemel van een vel papier dat in aquarel is geschilderd. Het eindresultaat wordt cadeau gedaan aan de jarige.

KIDS OP HET TONEEL!

Kinderen vinden een personage en een decor uit. Dan komen ze één voor één op de scène van een minitheater om een toneelstukje te spelen voor het kind dat verjaart.

Familie-workshop

Op woensdag of tijdens de schoolvakanties kunnen de workshops “Maak het portret van een vogel” en “Kids op het toneel!” als familieactiviteit georganiseerd worden.

EVENEMENTEN

Museum ondersteboven

Ontdek het museum en zijn tentoonstellingen vanuit verschillende invalshoeken:

– Museum ondersteboven
– Folon met de vingertoppen (in samenwerking met ONA).
– Rondleiding doorheen de tijdelijke tentoonstelling.
– Museum voor allerjongsten.
– Opendeurdag van de ateliers

INFO EN RESERVATIE