Museum zomerprogramma

Haal deze zomer een glimlach bij de Fondation Folon: beleef een poëtische ervaring, ga er even tussenuit in een creatieve workshop en haal wat frisse lucht in het prachtige Regionale Solvay Park!

Sinds 1 juli is de binnenplaats van de kasteelhoeve Terhulpen de eerste zaal van het museum geworden:
– ontmoet het karakteristieke karakter van Folon en wissel met hem een ​​moment van poëzie uit. Op de binnenplaats werd een nieuwe bank geplaatst met het beeld “Je me souviens” (2004). Aarzel niet om een ​​foto met hem te maken en deze te delen op onze sociale netwerken (@fondationfolon)
– een geïllustreerde biografie presenteert de hoofdlijnen van Folons leven
– een geluidsmontage met verschillende interviews van de kunstenaar wordt uitgezonden in een nis van het gebouw (tegenover het “Voler” -mozaïek)
– op de binnenplaats van de Stichting worden in de zomer op dinsdag en vrijdag artistieke workshops gegeven. Deze workshops worden aangeboden naast je gratis bezoek aan het museum. Op reservatie. Prijs: 7 € -14 ​​€ (workshop + toegang tot het museum)

In het museum is voor gezinnen een praktische gids te bezoeken voor 3 €. Deze Ludicofolon helpt uw ​​kinderen de artistieke wereld van Folon te begrijpen in de vorm van een quiz, raadsel, tekening, …

De Stichting wil dat haar bezoekers voor of na hun bezoek aan het museum het meeste uit Solvay Park halen. Een kaart van het park, geïllustreerd door een Brabantse aquarellist, is te koop in het museum (€ 3) en presenteert u de opmerkelijke bomen, de geschiedenis van de Stichting, de geschiedenis van de familie Solvay, de banden tussen deze twee mannen , …

Voor liefhebbers van aquarel, Folon en Solvay Park. De Stichting organiseert workshops “Carnet de voyage” in de week van 25 t/m 28 augustus. Deze workshops worden gegeven van dinsdag tot en met vrijdag van 10.30 uur tot 15.30 uur. Catherine De Ryck zal je leraar zijn en ze zal je meenemen om de 227 ha van Solvay Park te ontdekken.
Reserveren verplicht via e-mail naar info@fondationfolon.be Prijs: 60€/dag Het gewenste masker dragen Als je je aquarel kit niet hebt, geef dit dan aan bij het boeken zodat we je materiaal kunnen voorbereiden.

Tijdens uw wandeling tussen parkeergarage Gaillemarde en de Fondation Folon vindt u op de parkbanken 12 quotes van Folon. Deze quotes zijn een mooie uitnodiging voor een poëtische wandeling!

Boek uw zomeractiviteiten online:

Chargement en cours…

Al deze activiteiten hebben steun gekregen van de provincie Waals-Brabant in het kader van de campagne “Place aux Artistes”, geïnitieerd door de heer Tanguy Stuckens, provinciaal plaatsvervanger belast met cultuur.

Bank “Je me souviens”, 2004.